Loading...

اخبار

چگونه از باتری گوشی‌‌مان محافظت کنیم

نوشته شده در : 2022/07/26 - 00:00
اگر می‌خواهید عمر مفید گوشی‌تان افزایش یابد، حتما این مطلب را بخوانید.
اگر برای شارژ کردن گوشی‌تان، تا صفر شدن شارژ آن صبر می‌کنید، باید بگوییم که در حال کاهش عمر باتری گوشی خود هستید. کارشناسان می‌گویند باتری‌های تلفن‌همراه به دلیل جنس خاصی که دارند و از لیتیوم-یون ساخته‌شده‌اند، از همان لحظه شروع استفاده، روند تنزل کیفیت‌شان آغاز می‌شود. از سوی دیگر، شارژ کردن باتری گوشی تا 100% هم تاثیر زیادی روی کاهش عمر مفید باتری خواهد داشت.
یکی از عادت‌های آسیب‌زننده کاربران تلفن‌های همراه، شارژ کردن شبانه گوشی موبایل است که در دراز مدت باعث بروز اختلال در عملکرد تلفن همراه خواهد شد.
باتری گوشی
پژوهش‌ها نشان داده‌اند که هر باتری نزدیک به 500 سیکل شارژ را می‌گذراند و سپس عمر مفیدش پایان می‌یابد. بنابراین برای افزایش عمر مفید باتری، آن را تا  100% شارژ نکنید و همچنین برای شارژ کردن آن، تا صفر شدن شارژش صبر نکنید. بنا به نظر کارشناسان، بهترین میزان شارژ برای گوشی موبایل، بین 30 تا 80 درصد است.
از دیگر راهکارهایی که می‌توان برای محافظت از باتری تلفن‌همراه به کار بست، پرهیز از قرار دادن آن در محیط‌های بسیار سرد یا بسیار گرم است. زیرا دماهای غیراستاندارد، تاثیر مخربی روی باتری خواهد گذاشت.
یک راهکار بسیار مفید دیگر در زمینه به حداکثر رساندن عمر مفید باتری، گذاشتن آن روی حالت پرواز در هنگام شارژ شدن است. این کار باعث می‌شود دمای گوشی هنگام شارژ شدن در حد استانداردی باقی بماند.


 

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!